Vlieginstructeur helikopter

Kan je geen genoeg krijgen van vliegen, leg je graag uit aan mensen hoe het werkt en wat er zo leuk aan is? Als instructeur combineer je dat allemaal.

FI-H

Je hebt je brevet een tijdje en het vliegen gaat je goed af. Je zou best vaker willen vliegen maar mist een doel tijdens je vluchten. Als je gasten meeneemt vertel je ze wat je doet en waarom. De passie voor het vliegen doorgeven en je kennis delen. Als instructeur kan je dat doen.

 

Je begint met een 'assesment of competence' om vast te stellen wat het uitgangsnivo is.

De cursus is er op gericht om al je vaardigheden te vergroten. Zo word er bijvoorbeeld ook 25 uur in de klas besteed aan leren lesgeven. Een groot deel van de overige 100 theorie uren word besteed aan alle onderwerpen die bij de briefings voorbij komen. Je moet straks aan een leerling kunnen uitleggen wat er gebeurt bij een autorotatie, wat translatielift is of de gevaren van vortex ring state.

 

Alle oefeningen uit de PPL syllabus komen nog eens voorbij in de praktijktraining. Jij zit in de instructeurstoel en een andere instructeur speelt de leerling. Je doet een oefening voor terwijl je uitlegt wat je doet en waar je op let. Daarna begeleid je de leerling bij het uitvoeren van de oefening en ondervang je de fouten of onverwachte acties. Kortom, een levensechte situatie. In 30 uur worden je praktische skills piekfijn bijgeslepen zodat je in elke situatie in kan grijpen.

 

Met deze cursus word vliegen nog leuker omdat je intensief bezig bent met het hoe en waarom. Je vliegt met veel verschillende mensen en daar leer je zelf ook weer van. En ondertussen vlieg je regelmatig je uren bij elkaar.

 

Om aan de FI-cursus te kunnen beginnen moet je met een CPL minstens 250 uur Total Time hebben waarvan 100 uur als Pilot in Command.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.