Conversies

Vlieg je al op vliegtuigen maar wil je ook helikopter vliegen? Heb je een brevet gehaald in een land dat niet onder EASA valt maar wil je wel in Europa vliegen? Of heb je een Single Engine Instrument Rating en wil je die omzetten naar een Multi Engine IR?  In deze gevallen moet je een conversie doen.

Wat kan ik doen?

Je hebt al een brevet of een bepaald onderdeel van een brevet, maar wilt daar iets extras mee. Dat kan van alles zijn.

Wil je een ander type vliegtuig of helikopter gaan vliegen, dan is dat een toevoeging aan je huidige brevet. Hiervoor kijk je bij class rating of type rating. 

 

Maar heb je bijvoorbeeld je brevet in Amerika gehaald of een ander land dat niet bij EASA aangesloten is dan komt je brevet uit een zogenaamde "third country".  Wil je in Nederland gaan vliegen, dan zal je over het algemeen je brevet om moeten zetten naar EASA. Wat je hiervoor moet doen hangt af van je uren total time.

 

Of als je al een Instrument Rating gehaald hebt op een Single Engine, en je wilt dit omzetten naar een Multi Engine Instrument Rating, ook daarvoor bestaat een conversie.

 

Heb je een brevet voor vliegtuigen, maar wil je ook helikopter gaan vliegen of andersom, ook dan hoef je niet alles opnieuw te doen maar kan je delen van je opleiding omzetten.

 

Ook het toevoegen van Performance Based Navigation aan je Instrument Rating valt onder conversies omdat je niet je hele Instrument Rating over hoeft te doen maar door een korte conversietraining je oude rating omzet naar een geldige nieuwe IR met PBN.

 

Er zijn vele mogelijkheden en wat je precies moet doen hangt af van wat je doel is.

Wij kennen de meeste regels en weten we het een keertje niet? Dan zoeken we het voor je uit.

 

 

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.