Header
Benieuwd naar een proefles?
Proefles aanvragen

Wat zeggen (oud-) studenten over Rotor & Wings

 

 

Eerlijk advies

Ik heb eind 2019 kennis gemaakt met Rotor en Wings, dit was de 2e vliegschool waar ik een proefvluchtje ging maken om te kijken welke school bij mij zou passen. Na een dagje met Rob en Pauline was dat duidelijk: een fijne sfeer, gezelligheid en een hele hoop kennis.

 

Rob en Pauline zijn eerlijk geweest over hun verwachtingen en hebben de tijd genomen om mij alles uit te leggen wat er bij het halen van een brevet komt kijken.

 

Ik heb in 1 jaar tijd naast mijn baan mijn PPL-H behaald dankzij de fijne lessen en flexibiliteit van Rotor en Wings. Ze hebben heel fijn geholpen met alle keuzes, vragen en uitdagingen waar ik mee te maken kreeg. Nu door voor mijn ATPL-H

 

Dus mijn tip: Kom een keer langs en ervaar het zelf! Alles is vrijblijvend en een eerlijk advies is gegarandeerd.

 

Roy Slagter

Trotse bezitter van een PPL-H

Student Rotor and Wings.

 

 

Op weg naar ATPL-H

Mijn doel was (en is) ATPL-H, wat onder de beste omstandigheden een avontuur is dat veel van je vraagt. Dus was ik opzoek naar een vliegschool waar ik een no-nonsens recht voor z’n raap gesprek kon voeren over mijn perspectieven, de risico’s en wat er van mij verwacht werd. En het liefst wil je dat gesprek voeren met mensen die lol en betrokkenheid in hun vak hebben. Dit gesprek kan je hier, onder het genot van een kop koffie, altijd aangaan.

 

Uiteraard is dat één kant van de medaille. De andere kant is dat ik instructeurs wilde die eruit halen wat erin zit. Dus als ik niet met regelmaat uit de kist stap met de gedachte ‘ik dacht dat ik kon vliegen’, dan gaat er iets niet goed. En bij Rob in de kist duurt het nooit langer dan een minuut of wat voor er iets uitvalt of je een nieuwe procedure voor je kiezen krijgt. De term, high exposure training, is wel van toepassing op de lessen van Rob en Rotor and Wings in het algemeen.

Als ik het niet haal, zal dat niet aan Rotor and Wings gelegen hebben. Dat was de gedachte waarom ik ervoor koos hier te gaan lessen, en die gedachte is tot op heden enkel bevestigd.

Rogier

 

P.S. Oh ja, naast dit alles is helikoptervliegen natuurlijk ook gewoon erg leuk en ietwat verslavend. Dus weet waar je aan begint ;)

 

 

Doel: ATPL-A

Na jarenlang gedroomd te hebben van zelfstandig vliegen had ik eindelijk de knoop doorgehakt om het te gaan leren. Als die keuze eenmaal is gemaakt dan komt de vraag: Waar ga ik het dan leren?    Ik heb vele luchtvaartscholen bezocht op lelystad airport, hilversum en zelfs in eindhoven om uiteindelijk bij Rotor and wings terecht te komen. Dit was de enige vliegschool die het eerlijke verhaal qua kosten vertelde, waar echte "vakidioten" rondlopen en waar discipline gecombineerd wordt met humor. Er werd direct volop tijd voor mij gemaakt! Sterker bij de 1e afspraak wilde de Chief Pilot gelijk even een rondje met mij vliegen, geen enkele vliegschool bood dit aan. Kortom ik had direct een goed gevoel bij deze vliegschool.   Ik ben nu enkele maanden verder en heb nog een pittige weg te gaan maar alle aannames die ik van tevoren had over Rotor and WIngs kloppen! Er wordt veel gelachen, gevlogen met discipline en structuur, ze nemen uitgebreid de tijd voor je en je voelt aan alles dat zij mij een goede piloot willen maken. Je kan je instructeur bellen, appen en mailen met vragen die je hebt. Je krijgt altijd antwoord of het nu het weekeinde is, in de avond of een ander moment.   Kortom wil jij leren vliegen bij een vliegschool waar er gelachen wordt, hard gewerkt, de tijd voor jou genomen wordt, waar je geen nummer bent en waar het eerlijke verhaal verteld wordt? Zoek niet verder! Wellicht zie ik je straks ook rondlopen op de school. Wat mij betreft to be continued..

Timothy Kok  

 

 

PPL-H en nu op reis

Twee en een half jaar gelden begon ik voorzichtig met de eerste stappen om te leren vliegen in een helikopter. De start met de Robinson 44 heli was best even wennen, maar met een goede instructeur als Rob die tijd neemt, zaken rustig uitlegt en je vertrouwen geeft kom je stap voor stap verder. Tussendoor nog een uitstap op de Schweitzer gemaakt, om daar met toch een heel ander toestel nog wat zaken te leren.  Ondertussen klassikaal in een groepje de PPL theorie doorgeakkerd, wat ik zelf een goeie interactieve manier van theorie leren vind. Om vervolgens ook met hulp van Pauline de examens te plannen.
Daarna voor de praktijk geswitcht naar instructrice Elma en dit afgemaakt. Net als alle andere instructeurs rustig en behulpzaam. Dit zegt ook wel iets over de sfeer binnen Rotor en Wings, die heel gemoedelijk is en waarbij alles draait om veilig en leuk vliegen.

Soms val je na het halen van je brevet in een gat. Zonde van alle inspanningen en energie. Niet bij Rotor & Wings. Het vliegen met de Robinson 44 is te leuk om niet te doen. Afgelopen jaar dus samen met andere PPL- ers allerhande vluchten gemaakt naar buitenland, lastigere gecontroleerde vliegvelden en soms gewoon een kleine stukje grasveld. Ook hierin begeleidt en helpt R&W met adviezen en tips zodat je stap voor stap je skills en kunde vergroot 😊

Kortom, Rotor & Wings is een heel professionele vliegschool, waar naast het veilig vliegen ook de mens centraal staat. Ik raad iedereen aan die wil leren vliegen, eens te gaan praten bij Rotor & Wings.

Alwin

 

 

PPL-H praktijk

Nadat ik bij Rotor en Wings de PPL-H theorie behaald heb, ben ik nu gestart met de Praktijklessen op de helikopter. Mijn eerste 10 uur samen met Rob Evenhuis waren een waar genoegen.  Op de Schweitzer Helikopter met z'n tweeen in de Fato oefenen; hoveren, circuits vliegen, quick stops en pedal turns. Kortom, elke vlucht weer een feestje. Een heerlijk gevoel dat je fouten mag maken terwijl Rob je dan wel weer redt. Met name bij het helikopter leren vliegen geldt; Van je fouten kun (moet) je leren. Zijn rustige houding, de gehanteerde methodiek en de humor van mijn instrukteur hebben ertoe bijgedragen dat ik me als leerling veilig voel, en dus veel leer! De overgang van Schweitzer naar de fraaie 4 persoons Robinson 44 heli is nog wel even wennen.  Daar ga ik, na de Corona perikelen, dan ook vol vertrouwen met Rob Evenhuis mee verder. Ik ben blij dat ik voor R&W gekozen heb.

Robert Ensing  

 

 

PPL-H theorie

Ik heb de afgelopen periode de theorie voor PPL-H gevolgd bij Rotor & Wings. De lessen werden gegeven door docent Reinoud van Wijk, de auteur van het lesboek "PPL-theorie voor vliegtuig en helikopter". Ik ben, evenals mijn medestudenten die allemaal hun Helikopter vlieglessen ook bij R&W deden, erg enthousiast over dit bedrijf. De medewerkers / instrukteurs, geven je meteen het gevoel welkom te zijn. De eigenaars Pauline en Rob hadden veel voor ons als studenten over. M.b.t. wet en regelgeving is dit ook "the place to be". Ik kan R&W dan ook vol overtuiging aanbevelen aan een ieder die Helikopter of fixed wing wil leren vliegen omdat hier de kwaliteit van de theorie, de vlieglessen en, niet geheel onbelangrijk, de veiligheid, hand in hand met elkaar gaan. En, .......... je kunt er gewoon vrijblijvend binnenlopen voor informatie zonder je meteen verplicht te voelen iets te moeten doen.

Robert Ensing

 

 

ME-IR(A)

Professional, very much involved and friendly. Having done my ME-IR(A) within 2 weeks I can only recommend R&W. High quality training that is well organized!

Barry Muijen

 

 

CPL-H 

Mijn ervaring tijdens de opleiding is dat alle instructeurs van Rotor and Wings heel kundig en enthousiast zijn. Ze durven jou te laten vliegen en zo leer je het snelst. Wil je iets bijzonders doen dan denken Rob en Pauline altijd met je mee. Wil je snel veel leren, veilig vliegen en veel plezier hebben van je opleiding dan zou ik zeker kiezen voor Rotor and Wings.

Heleen Ackerstaff

 

 

ME-IR(H)

Rotor and Wings combineert een gezellige en persoonlijke benadering met een zeer gedegen opleidingsprogramma. Ik voelde me er vanaf het begin deel van het team, de student staat echt centraal!

Michiel Engelsman

 

 

ME-IR(A)

Met veel genoegen heb ik zowel lang voorheen een deel van mijn CPL ME/IR traject als ook recent mijn recurrent training met Rob gedaan . Zijn kalme uitstraling, to the point zijn en er ook bovenop zitten dragen bij aan zijn plezierige manier van lesgeven en bijscholen. Een kleine en op het individu gerichte, op maatwerk gestoelde school!

Pieter Tijburg

 

 

ME-IR(H)

Rotor en Wings heb ik leren kennen als een sympathiek en uitermate professioneel vliegbedrijf. Wings of Care zal met genoegen van de diensten van Rotor en Wings gebruik blijven maken

Marck Haerkens, vlieger en directeur Wings of Care.

 

 

PPL-H

Rotor en Wings geeft op een zeer open en constructieve manier les.

De kennis en ervaring van de aspirant vlieger wordt naar een zodanig hoog niveau getild, dat het examen geen verrassende problemen met zich mee brengt.

Met name de kans om met meerdere instructeurs te vliegen -en dus van ieder van hen op een andere manier te leren vond ik een pre.

Jan Schlimmer