Multi Engine - Instrument Rating, met PBN*
Als je aan deze opleiding begint, streef je waarschijnlijk naar een baan als beroepsvlieger. Alle luchtvaartmaatschappijen en offshore maatschappijen werken met het ME-IR systeem.
Het is een hele mond vol, maar wat het betekent is dat je een Instrument Rating nodig hebt om met behulp van je instrumenten in plaats van op zicht te mogen vliegen. Wil je letterlijk de wolken in, dan heb je dit dus nodig. Voor commercieel gebruik moet dit Multi Engine zijn.
De veeleisende ME-IR opleiding is een Single Pilot operatie.
Het is het examen met de hoogste workload die mogelijk is.
In het begin van de opleiding gebruiken we Multi Pilot aspecten waardoor je een taakverdeling krijgt.
In de loop van de opleiding komen er steeds meer taken bij de leerling te liggen, tot hij/zij uiteindelijk als Single Pilot het examen doet.
Deze manier van werken is een goede voorbereiding voor de Multi Crew Course (MCC). Hiermee leer je samenwerken in de cockpit en kan je Multi Pilot vliegen.
Bij een sollicitatie word je samen met een andere vlieger in een simulator gezet en moet je multi pilot werken. Als je dat niet gewend bent is dat een hele klus.
We bereiden je daar dus in de opleiding al op voor door een deel van de tijd multi crew te werken.
Wij gebruiken de DA-42 voor de ME-IR. Dit vliegtuig heeft een moderne glass cockpit en is PBN approved. Een mooie ergonomische cockpit met heldere presentatie van de instrumenten. Een zeer kostenefficiënt en gebruiksvriendelijk vliegtuig om deze opleiding op te doen.