Performance Based Navigation

Dit is een nieuw onderdeel binnen de Instrument Rating.

Heb je voorheen een Instrument Rating gehaald en zat PBN hier nog niet bij, dan heb je tot augustus 2020 de tijd om dit deel er bij te halen. Doe je dat niet dan mag je je IR niet gebruiken tot je de PBN gehaald hebt.

Performance Based Navigation

Per 1 januari 2019 is PBN een integraal onderdeel van de Instrument Rating bij Rotor&Wings.

Heb je eerder je IR gehaald, dan moet je het PBN gedeelte er nog bij halen. Na augustus 2020 is je IR zonder PBN niet meer geldig!

 

Met  Performance Based Navigation mag je een GPS approach uitvoeren op vliegvelden die daartoe uitgerust zijn. Ook het vliegtuig of de helikopter moet natuurlijk PBN-approved zijn en de juiste instrumenten aan boord hebben.

 

Bij ons zijn hiervoor de volgende kisten volledig uitgerust:

SEP-vliegtuig, de Tobago 9 (PH-OHM)

MEP-vliegtuig DA 42 (PH-DTS)

ME-helikopter Bo105 (PH-RWY)

 

De PBN-aanvulling is geldig voor alle ratings.

 

De theorie en praktijk van deze conversietraining kun je bij ons in één dag doen.

 

Bij het praktijkgedeelte bieden wij de keuze uit 2 niveau's: 

 

  •  Zilver

de basis van de praktijk, je vliegt een 2D en een 3D approach op 1 vliegveld, je voldoet hiermee aan de minimum eisen voor aantekening PBN.

 

  •  Goud

je vliegt alle 5 de PBN approaches op meerdere vliegvelden in binnen- en buitenland, dan heb je alles gezien.