Performance Based Navigation

Dit is een nieuw onderdeel binnen de Instrument Rating.

Heb je voorheen een Instrument Rating gehaald en zat PBN hier nog niet bij, dan heb je tot augustus 2020 de tijd om dit deel er bij te halen. Doe je dat niet dan mag je je IR niet gebruiken tot je de PBN gehaald hebt.

Performance Based Navigation

haal je nu je Instrument Rating, dan zit PBN er bij ons al bij in. Heb je eerder je IR gehaald, dan moet je het PBN gedeelte er nog bij halen. Na augustus 2020 is je IR zonder PBN niet meer geldig!

Met  Performance Based Navigation mag je een GPS approach uitvoeren op vliegvelden die daartoe uitgerust zijn. Ook het vliegtuig of de helikopter moet natuurlijk PBN-approved zijn en de juiste instrumenten aan boord hebben.

Zowel ons

SEP-vliegtuig, de Tobago 9 (PH-OHM)

het MEP-vliegtuig DA 42 (PH-DTS)

als onze ME-helikopter Bo105 (PH-RWY)

zijn volledig uitgerust en voor PBN.

 

De PBN-aanvulling is geldig voor alle types, dus als je het haalt op een single engine, is het ook geldig voor multi engine en vice versa.

 

De theorie en praktijk van deze conversietraining kun je bij ons in één dag doen.

 

Bij het praktijkgedeelte bieden wij de keuze uit 2 niveau's: 

 

  •  Zilver

de basis van de praktijk, je vliegt een 2D en een 3D approach op 1 vliegveld, je voldoet hiermee aan de minimum eisen voor aantekening PBN.

 

  •  Goud

je vliegt alle 5 de PBN approaches op meerdere vliegvelden in binnen- en buitenland, dan heb je alles gezien.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.